Boka mi

Denne handler boka om å våge å tro på det som du ikke trodde var mulig. Hvis vi bare skulle trodd på det som vi vet er mulig, så ville aldri flyet, telefonen eller datamaskinen vært funnet opp.

Vi er alle født kreative. Hjerneforskning bekrefter dette, men gjennom skolegangen lærer vi å lete etter det riktige svaret i stedet for å lete etter en rekke løsninger som kan fungere. Dermed forandrer hjernen seg fra å tenke mange spørsmål og løsninger til å lete etter det ene svaret. Slik programmerer vi hjernen til å slutte å tenke kreativt.

Med god kreativ førstehjelp kan vi endre dette. Boka gir en solid veiledning i hvordan vi kan bygge selvtillit og aktivisere og styrke våre kreative evner. Her finner du også et vell av ideer og gode oppgaver for å få til en vellykket idéjakt. I idéprosessen skal du først klare å utvikle mange ideer, og deretter skal du velge ut den beste.

 

Så kommer kanskje det aller tøffeste i prosessen –idérealiseringen. Ideen skal gjennomføres. Den skal bli et produkt, en tjeneste eller et annet beviselig resultat av hele prosessen. Ofte er det også en kunde som skal ha dette produktet, tjenesten eller resultatet. Hvordan får du kunden til å bli fornøyd?

DSC_0707
DSC_0721
DSC_0727
DSC_0739
DSC_0745
DSC_0752

 

 

 

Categories
Design